ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

7 סיבות ללמוד מוסיקה

לכל מי שחושש שלימודי מוזיקה לא מתאימים לו, הנה כמה סיבות שישכנעו אתכם ללכת אחר החלומות שלכם. וזיכרו, לא בהכרח צריך ללכת לדה וויס כדי להצליח.

צוות פורטל לימודים|16.2.2017|10:12

מחדד את הזיכרון
לימודי מוסיקה עוזרים לחדד את מוחם של המוזיקאים. השינון האינסופי אחר לחנים ומנגינות שונות הוא למעשה מעין חדר כושר עבור המוח שלנו וככל שאנחנו משננים יותר חומר, כך המוח שלנו משפר את רמת הזיכרון שלו. לאחר מכן כל שנותר הוא פשוט לשחק עם התווים לזרום עימם מהזיכרון והרגש. והדבר אינו תורם בהכרח רק לאנשים צעירים, גם אם מדובר באנשים בוגרים אשר עברו גם את גילאי ה-60, לימודי מוסיקה יכולים בהחלט לעזור להתמודד עם בעיות זיכרון ושכחה ולעכב מחלות קשות כגון אלצהיימר.

מוזיקאים זוכים ליהנות מהיצירה שהם מנגנים. הם זוכים לראות את הסוף והתוצאות של כל ההשקעה שלהם ותחושת ההישג הזו היא אחת הטובות שאפשר להכיר.


עוזר ללמוד שפות חדשות
כחלק מלימודי המוזיקה, מוזיקאים רבים בוחרים ללמוד לנגן יצירות בשפות זרות ותוך כדי התרגול והחזרה הם אף מסוגלים לשנן את מילות השיר גם אם הם אינם מבינים את המשמעות. מכאן והלאה ברגע שהם כבר שולטים ביצירה הם לומדים את משמעות השיר והמילים על מנת שיוכלו להבין יותר כיצד לנגן ומהי המשמעות העומדת מאחוריו וכך, אפילו מבלי ששמים לב, ניתן ללמוד שפה חדשה ולשנן אותה בזכות השירים הרבים שהם לומדים. 

משפר את כתב היד
ישנם אנשים רבים שמתקשים לכתוב כראוי בשל מגוון סיבות. אך דווקא לימודי מוסיקה יכולים לעזור להתמודד עם בעיה זו כיוון שפעולת הניגון, בין אם מדובר על פסנתר, גיטרה וכו', משפרת את המוטוריקה ומלמדת את היוצרים לשלוט על אבריהם השונים ברמה גבוהה יותר.

לרשימת המוסדות המציעים לימודי מוסיקה בפורטל לימודים לחצו כאן.

עוזר לבטא את הרגש
כמעט כל מי שמנגן יכול להעיד כי הדבר עוזר להם לבטא את רגשותיהם. למוסיקה יש השפעה עצומה על רגשות אנושיים. מוסיקה שמחה יוצרת רגשות שמחים בעוד מוסיקה עצובה משחרר את תחושת העול. יוצרים רבים מעבירים את רגשותיהם על הנייר ולאחר מכן באמצעות המוסיקה וכאשר היצירה באמת משקפת את הרגש האנושי, גם אנשים זרים מרגישים שהם יכגולים להתחבר אליה.

כמעט כל מי שמנגן יכול להעיד כי הדבר עוזר להם לבטא את רגשותיהם.


מוסיקה תעשה אתכם חכמים
מחקרים רבים נערכו על השפעת המוסיקה על המוח וגילו כי מוסיקה משפרת במהירות את יכולת הקריאה שלנו, עוזרת להיות יצירתיים ומעלה את ה-IQ שלהם. חלקים מסוימים של המוח מתפתחים ככל שאנחנו משחקים במקצבים ומנגינות שונות, הקשר בין הצד הימני והשמאלי של המוח מתחזק והפיתוח של הצד השמאלי של המוח ידוע כמשפר את יכולות התקשורת ולימוד שפות חדשות.

מלמדת אותנו משמעות עצמית
אם אתם רוצים להיות טובים במשהו, הדרך היחידה להתפתח היא לתרגל. כדי להצליח במוסיקה חייבים לתרגל עוד ועוד על מנת שניתן יהיה להכיר מקצבים חדשים והמשמעת העצמית של הסטודנטים משתפרת בכל התחומים.

נותנת לך תחושה של הישג
כאשר אתם לומדים מוזיקה אין הישג גדול יותר מהרגע שבו אתה קולט את המקצב, מנגן אותו לפי הרמה שדמיינת לעצמך. לעומת מקצועות רבים אחראים בהם אנשי המקצוע הם למעשה רק חלק אחד מתוך מכלול של עסק והם אינם זוכים לראות את התוצר הסופי, מוזיקאים זוכים ליהנות מהיצירה שהם מנגנים. הם זוכים לראות את הסוף והתוצאות של כל ההשקעה שלהם ותחושת ההישג הזו היא אחת הטובות שאפשר להכיר. וגם אם יבוא היום ואתם תהיו המורים, אתם תזכו לראות כיצד עיניהם של התלמידים שלכם נדלקות כאשר הם הצליחו להשלים את היצירה ותחושת הגאווה הזו תלווה אתכם כל היום. 


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על קורס העשרה ופנאי בתחום המוזיקה
יורם כללי
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765