ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

מה עושים עם תואר בביולוגיה?

מחקר ביולוגי הוא אחד הנושאים הרחבים והחשובים ביותר בעולם כיום. ביולוגיה במילים פשוטות, היא חקר החיים. ביולוגיה שכוללת הכל ממחקר מולקולרי של תהליכי חיים עצמם ועד לחקר קהילות חיות וצומחות.

צוות פורטל לימודים|12.2.2017|11:18

קריירת ביולוגיה במחקר
אחת התשובות הנפוצות ביותר לשאלה "מה עושים עם תואר בביולוגיה?" הוא "מחקר" גדול ומקיף! מחקר מדעי הוא לא רק חיוני עבור החברה, אלא גם קריירה ממעניינת מאוד. כביולוג המחקר תורם לפתח את הידע של העולם סביבנו על ידי לימוד היצורים החיים. המחקר השכיח ביותר הוא מחקר במדעי הרפואה והחיים, ומתייחס לנושאים כמו בריאות ומחלות, נוירולוגיה, גנומיקה, מיקרוביולוגיה ופרמקולוגיה. חוקרים עוזרים לפתח את הידע החברתי בתוך אזורים רבים, עם כישורים נכונים נוספים, ניתן למצוא בתוך האקדמיה (בעיקר באוניברסיטאות ובמוסדות אחרים להשכלה גבוהה), מכוני מחקר, מתקנים רפואיים ובתי חולים, וגם בתוך העסקים והתעשייה.

המטרה של ביולוג סביבה היא לשמר ולקיים את מלוא הספקטרום של אורגניזמים בעולם, למען הדורות הבאים


קריירת ביולוגיה בשירותי בריאות
בריאות היא מגזר אחר המציע קריירות נפוצות רבות עם תואר בביולוגיה. עבודה כביולוג בריאות עוזרת לפתח תוכניות טיפול לטפל במחלות כגון איידס, סרטן, שחפת, מחלות לב, ולגלות את הנסתר לנו על אותם מחלות קשות. למרות שתפקידים רבים הם מחוץ להישג ידם של סטודנטים המחזיקים רק בתעודת תואר ראשון (כגון תפקידי רופא ומטפלים), יש במגזר קיבולת גיוס ענקית, וביולוגים טובים בהחלט מבוקשים בעולם הרפואה. כמו גם בטיפול ופיתוח בריאות האדם, ביולוגים עם הכישורים הנדרשים וניסיון יכולים לעבוד גם כווטרינרים, רופאים, אחיות, רופאי שיניים ואנשי מקצוע אחרים בתחום הבריאות. ביולוגים מגויסים לא רק בתוך בתי חולים ומתקנים רפואיים אחרים, הם גם נשכרים על ידי ארגונים כמו חיל השלום על מנת לעודד את ענף הבריאות באזורים מתפתחים ושסועים בקרבות.

לרשימת מוסדות הלימוד המובילים המעבירים תואר ראשון בביולוגיה בפורטל לימודים לחצו כאן

קריירת ביולוגיה בשימור הסביבה
כמובן בני אדם אינם היצורים היחידים שחיים על פני כדור הארץ, ולכן המטרה של ביולוג סביבה היא לשמר ולקיים את מלוא הספקטרום של אורגניזמים בעולם, למען הדורות הבאים. בתור ביולוג סביבתי אתם תחפשו לפתור בעיות סביבתיות ולעזור להגן על משאבי טבע ועל חיות בר של צמחים ובעלי חיים. קריירה עם תואר בביולוגיה אשר נופלת תחת תחום זה כוללת ביולוגיה ימית, ביולוג בגן חיות, ביולוג שימור, אקולוג ומנהל סביבתי. ביולוגים בתפקידים אלה מבצעים תוכניות הבראה למינים בסכנת הכחדה ולספק חינוך לציבור הרחב.

קריירת ביולוגיה בחינוך
עם תואר בביולוגיה יקבלו הבוגרים ההסמכה ללמד ויוכלו לעבוד גם בתחום החינוך. בוגרי התואר יוכלו ליהנות לעבוד עם אנשים צעירים ולעודד אותם ללמוד על העולם. ככל שירצו להתקדם בעולם החינוך, כך יצרתרכו לרכוש יותר כישורים. כך לדוגמא מרצה באוניברסיטה יידרש להיות בעל תואר שני או אפילו שלישי, שבעוד מורה בבית ספר יסודי או תיכון בדרך כלל צריך רק תעודת תואר ראשון ותעודת להכשרת מורים. אם תבחרו לבצע מחקר נוסף ולהמשיך לעבוד בתחום ההשכלה הגבוהה, ייתכן שתוכלו לייצר מחקר משלכם, או להיות חבר בועדה מייעצת בתוך התחום שלכם.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם

אורה | 17.03.21, 13:45 | לימודי ביולוגיה
סיימתי תואר ראשון ושמח לקבל עצה מה אני יכול לעשות עם
התואר.
טלפון 0507546178
.

המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765