ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

להפוך לשיננית

תפקידה של השיננית הוא לבדוק את ניקיונן של השיניים, לבחון סימנים של דלקות פה כגון דלקת חניכיים, ולספק רפואת שיניים מונעת. כמו-כן היא אחראית גם לספק מידע חינוכי אודות דרכים לשפר ולשמור על בריאות פה טובה.

צוות פורטל לימודים|17.1.2017|12:30

לשיננית יש חשיבות לא פחות גבוהה מחשיבותו של רופא השיניים. תפקידה הוא לקדם את בריאות הפה והשיניים על ידי ניקיון, טיפולים מונעים, שמירה על היגיינה נכונה ועוד. למעשה, ניתן לומר כי הליכה קבועה לשיננית יכולה למנוע הליכה לטיפולים מורכבים וכואבים יותר אצל רופא השיניים, שכן היא עובדת תחת פיקוחם ובשיתוף פעולה מלאה עימם. חלק מתפקידה של השיננית הם: להסיר אבנית, כתמים, ורובד משיניים, לאטום ע"י פלואורידים כדי לסייע בהגנה על השיניים, לפתח צילומי רנטגן דנטליים, לתעד תוכניות טיפול וטיפול חולות ליטוש השיניים, הערכת בריאות הפה של המטופלים, ומתן הדרכה למטופלים אודות טכניקות היגיינת הפה, צחצוח שיניים נכון וכיצד להשתמש בחוט דנטלי כהלכה. 

תכונות החשובות לכל מועמד ללימודי שיננית: חשיבה ביקורתית, חמלה, מוכננים לפרטים, מיומנים עם הידיים וכישורים בין-אישיים.


כיצד להפוך שיננית 
כל מועמד המעוניין להפוך לשיננית, נדרש להיות בעל תעודת בגרות מלאה, להכיר ברמה בסיסית לפחות את השפה האנגלית ולעבור ראיון קבלה ראשוני ומבחני התאמה מטעם המוסד הלימודי הנבחר. לבני 30 ייתכן שיהיו תנאים מקלים בעת ההרשמה. תכנית הלימודים לקורס שיננית נמשכת כשלוש שנים ונקבעת ע"י משרד הבריאות. ובין הנושאים הנלמדים בקורס שיננית אותם ילמדו הסטודנטים בכ-2,000 שעות לימודיות ניתן למנות: תחלואות חניכיים ופה, מבואות לרפואת שיניים, הדרכה בריאותית, גילוי מוקדם של מחלות, ליטוש שיניים, ביצוע צילומי רנטגן, שימוש בפלואוריד, רגישויות בפה, פתולוגיה של הפה, אנטומיה, פיזיולוגיה, תזונה, רדיוגרפיה, אתיקה רפואית, ראש ואנטומיה הצוואר ועוד. בוגרי הקורס שסיימו אותו בהצלחה, ידרשו לעבור את בחינות ההסמכה שנערכות מטעם משרד הבריאות ובסופן תינתן לבוגרים תעודה מטעם מוסד הלימוד הנבחר ורישיון מטעם משרד הבריאות.

תכונות חשובות עבור שינניות
ראוי שהאנשים הניגשים ללימודי שיננות יהיו בעלי מספר תכונות שבלעדיהן לא יוכלו להתקדם אחר כך בשוק העבודה. אותם תכונות הן חשיבה ביקורתית - שינניות חייבות להשתמש במיומנויות חשיבה ביקורתיות על מנת להעריך חולים; חמלה - חלק מהחולים סובלים מכאבים קיצוניים או שיש להם פחדים לגבי טיפולי שיניים, והשיננית חייבת להיות רגישה לרגשות שלהם; מוכוון פרטים - שינניות חייבות לציית לכללים ספציפיים ופרוטוקולים, לעזור רופאי שיניים לאבחן ולטפל בחולה; מיומנות - שינניות חייבות לדעת כיצד לעבוד נכון עם הידיים. הם עובדות בדרך כלל חלק קטן של הגוף, המחייב מוטוריקה עדינה באמצעות כלים מדויקים מאוד; כישורים בין-אישיים - שינניות חייבות לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם רופאי שיניים ומטופלים.

אפשרויות תעסוקה לבוגרות קורס שיננית
סייעות שיניים - סייעות שיניים מבצעות משימות רבות, החל ממתן טיפול בחולה כדוגמת לקיחת צילום רנטגן, ניהול ספרים ותזמון פגישות. תפקידן משתנה על ידי המדינה ועל ידי משרדים של רופאי שיניים שבו הם עובדים.
רופאי שיניים - תפקידם של רופאי שיניים הוא לאבחן ולטפל בבעיות עם השיניים של המטופלים, החניכיים, וחלקים נלווים של הפה. הם מספקים ייעוץ והדרכה אודות טיפול נכון בשיניים ובחניכיים ועל בחירות דיאטה המשפיעה על בריאות הפה.
עוזרים רפואיים - עוזרים רפואיים מנהלים משימות ניהוליות וקליניות במשרדי רופאים, בתי חולים, ומתקני בריאות אחרים. 
מטפל קרינה - מטפל קרינה מאבחן סרטן ומחלות אחרות בחולים באמצעות מתן טיפולי הקרנות.
אחיות מוסמכות - אחיות מוסמכות מספקות ומתאמות את הטיפול בחולה. כמו-כן תפקידם לחנך את המטופלים והציבור על מצבים בריאותיים שונים, ולספק ייעוץ ותמיכה רגשית לחולים ובני משפחותיהם.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין בריאות, רפואה ורווחה
המקצוע של סייעות השיניים
המקצוע של סייעות השיניים
סייעות השיניים נדרשות לבצע משימות רבות, החל מטיפול בחולה ולקיחה סריקות רנטגן, עד כדי ניהול פגישות ותזמונם. תפקידם עוד יכול להשתנות על ידי משרדים של רופאי שיניים בו הם עובדים. ...המשך
להיות יועצת הנקה
להיות יועצת הנקה
נשים רבות חוות בעיות בהנקה בימים הראשונים לאחר לידת תינוק. אימון של יועץ הנקה מאפשר לנשים רבות להתגבר על קשיים בהנקה, ולבנות מערכת יחסים קרובה יותר עם הרך הנולד. ...המשך
כיצד לבחור את הקורס הנכון
כיצד לבחור את הקורס הנכון
החלטת ללמוד? נהדר! כעת אתה עומד מול בחירת הקורס המתאים לך ומדובר בהחלטה גדולה ואתה לעשות את זה נכון. הקורס שתבחר ישפיע על ההצלחה בעתיד שלך, אך אל תשכח, אם אתה לא מתחבר ללימודים, תמיד תוכל לבחור בקורס אחר. ...המשך
6 סיבות להירשם לקורס דולות
6 סיבות להירשם לקורס דולות
יש לך רגישות גבוהה ללידה והריון? ייתכן כי מקצוע כדולה יכול להתאים לך וכדאי שתחשבי ברצינות על קורס דולות. הנה 6 סיבות מדוע את צריכה להשתמש ביכולות שלך לעשיית טוב. ...המשך
כיצד הופכים לליצן רפואי?
כיצד הופכים לליצן רפואי?
אחד המקצועות המרגשים ביותר בענף הרפואה הוא ליצנות רפואית. תמיד רציתם לשלב את השמחה שלכם עם עזרה לזולת. בקורס ליצנות רפואית תלמדו כיצד לעשות זאת. ...המשך
מה לומדים בקורס סייעות שיניים
מה לומדים בקורס סייעות שיניים
לימודי סייעות שיניים מספקים לבוגרי הקורס מקצוע שלם בעל אחראיות וסביבת עבודה איכותית. רוצים לדעת אם זה מתאים גם לכם? בכתבה הבאה נסביר מה בדיוק לומדים בקורס סייעות שיניים. ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765