ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

איך מתכוננים למבחן אמי"ר\אמיר"ם?

רגע לפני שאתם מתחילים את קורסי האנגלית המתכלים בלימודי התואר עצרו הכל. יש עוד סיכוי אחד לקבל את הפטור המיוחל והוא דרך מבחן אמי"ר. אז איך נרשמים? איך לומדים וכמה פעמים אפשר לגשת למבחן? כל השאלות והתשובות בכתבה הבאה:

צוות פורטל לימודים|11.1.2017|17:12

בחינת האמי"ר (אנגלית מיון לרמות) היא בחינת מיון שנועדה לאפשר למוסדות הלימוד להשכלה גבוהה לאמוד את רמת המועמד בשפה האנגלית על מנת שיהיה אפשר לפטור אותו מקורסי החובה באנגלית, או לסווג אותו לרמת מתחילים מתקדמים וכן הלאה. ציון בבחינה מחלק את המועמדים לרמות לפי הדרישה של המוסד האקדמי ולפיכך מכריעה כמה קורסים באנגלית יידרשו הסטודנטים ללמוד במהלך לימודי התואר. הבחינה גם יכולה להילקח במקום הבחינה הפסיכומטרית, אך רק בכל הנוגע לציון באנגלית. לדוגמא, אם לאחר סיום המבחן הפסיכומטרי נקבע כי עליך להשלים 3 קורסים באנגלית לפי רמת הציון, ביכולתו של המועמד להיבחן במבחן אמי"ר ובמידה ויצטיין בו, הציון יבטל את הציון במבחן הפסיכומטרי ויאפשר לו לקבל פטור מלא מקורסי האנגלית.

לעמוד מבחן אמי"ר בפורטל לימודים לחצו כאן

בחינת האמי"ר נועדה לאפשר למוסדות הלימוד להשכלה גבוהה לאמוד את רמת המועמד בשפה האנגלית


האם ישנם הקלות במבחן אמי"ר?
כן. כמו בכל בחינה בישראל, ישנם מספר הקלות שניתן לקבל, במידה והנבחן זכאי להקלות הללו. ההקלות מתחלקות בין תוספת זמן לנבחנים עם לקויות למידה, השמעת פרקי הבחינה באנגלית, הפסקות בין פרקי הבחינה ועוד. כדי להיות זכאי להקלות הללו, המועמד נדרש לעבור תהליך, הכולל הרשמה רגילה לבחינה, כשלאחריה יידרש לשלוח מסמכים רלוונטיים ואבחונים המוכיחים כי הוא זכאי להקלות. את המסמכים והחומר הראשוני יש לשלוח ל"מרכז הארצי לבחינות והערכה", כשלאחר מכן נציגי המרכז ימשיכו את התהליך או יחדלו אותו באופן ישיר מול המועמד. חשוב לזכור כי ניתן לגשת למבחן אמי"ר עם הקלות רק במועדים יעודיים לזכאים בחודשים אפריל, יולי ודצמבר.

לעמוד בגרויות ומכינות בפורטל לימודים לחצו כאן

מדוע למבחן אמי"ר אין ביקוש גבוהה?
את הביקוש הנמוך יחסית לניגשים לבחינת האמי"ר אפשר לחלק לשתי סיבות: הראשונה היא שבפשטות, ישנה חודר מודעות לבחינה ולאפשרויות שהיא מכילה. לבחינה הפסיכומטרית יש יותר יוקרה ופרסום אשר גורם לרבים לחשוב שזו הדרך היחידה בה ניתן לקבל פטור מאנגלית בלימודי האקדמיה. הסיבה השנייה היא חוסר ביטחון באנגלית. סטודנטים רבים שמקבלים את הציון הנמוך בבחינה הפסיכומטרית באנגלית מאבדים את ביטחונם ומעריכים כי אם לא הצליחו בבחינה הראשונה, מדוע שיגשו לשנייה. מדובר בטעות נפוצה שנובעת מחוסר בטחון כאשר הם מפספסים את ההזדמנות ובוחרים ללמוד את הקורסים, כשאשר הבחינה עדיפה על פני לקיחת שלושה קורסים לאנגלית ומחולקים לפי רמה, אך יכולה להיות עדיפה גם למי שנדרש ללכת רק לקורס לאנגלית למתקדמים 2, שהוא הקורס האחרון שצריך להשלים לקבלת הפטור.

כמה פעמים אפשר לגשת למבחן וכמה הוא עולה?
כאן בחרו להקל על הנבחנים ולמעשה ניתן לגשת כמה פעמים שרוצים למבחן אמי"ר בחמש המועדים הקיימים בשנה האקדמית, בחודשים אוקטובר, דצמבר, פברואר, אפריל ויולי. עלות הבחינה היא גם סיבה נוספת מדוע הבחינה עדיפה על פני לקיחת קורס, משום שמחירה עומד היום על כ-270 ש"ח בלבד. מחיר לא קטן, אך בהשוואה למחירי הקורסים באוניברסיטה ובמכללות היכולים להגיע לכ-1,800 ש"ח, מדובר בסכום זעום. בנוסף לכך, כאשר הסטודנט עומד מול שלושה קורסים באנגלית מדובר בהוצאה שממש מבזבזת את הונו האישי כשלמעשה הוא יכול גם לקחת חמישה מבחנים שונים ועדיין לא להוציא סכום המתקרב לקורס אחד במוסד האקדמי.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
מלא טופס פנייה למוסד וקבל מידע על מבחן אמיר
בית ספר ללימודי אנגלית והכנה לבחינות
TopPrep
בית ספר ללימודי אנגלית והכנה לבחינות
המכללה מלמדת ב: רמת גן, תל אביב.

המסלול נלמד ב: רמת גן, תל אביב.
יורם כללי
קורס הכנה לבחינת אמי"ר
קידום- אמי"ר
קורס הכנה לבחינת אמי"ר
המכללה מלמדת ב: באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, ראשון לציון, רעננה, תל אביב.

המסלול נלמד ב: באר שבע, חיפה, ירושלים, נתניה, ראשון לציון, רעננה, תל אביב.
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין מכינות לבגרות
לשפר בגרויות או מכינה?
לשפר בגרויות או מכינה?
אתם רוצים ללמוד השכלה גבוהה אך אינכם עומדים בתנאי הקבלה. כעת תידרשו לבחור בין השלמת בגרויות או מכינה קדם אקדמית. אז מה עדיף, מהן העלויות ולמי זה מתאים? ...המשך
ציון יותר גבוה או יותר יחידות בגרות?
ציון יותר גבוה או יותר יחידות בגרות?
תלמידים רבים תוהים לעצמם מה יותר חשוב להמשך החיים, ציון גבוה יותר במבחן הבגרות, או מספר יחידות הבגרות אותם הם ישלימו במהלך הלימודים? ...המשך
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
אז מה לעזאזל הכי טוב לנו? בגרות מלאה, פסיכומטרי או שמכינה יכולה לפתור את כל הבחינות הללו? בכתבה הבאה נסביר לכם קצת על כל מסלול ונקווה שכך תוכלו לבחור את המסלול המתאים בשבילכם. ...המשך
כמה עולה להשלים בגרויות?
כמה עולה להשלים בגרויות?
כיום תעודת בגרות מלאה היא נכס חיוני בין שמדובר בקבלה למגוון לימודי תעודה, לימודי הנדסאים ותארים אקדמיים ובין שמדובר בסטנדרט שלא מעט מעסיקים מציבים כתנאי לקבלה לעבודה. חושבים להשלים בגרויות ורוצים לבדוק עלויות? ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765