ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765 או השאירו פרטים ואחד מנציגינו יחזור אליכם בהקדם
מאשר/ת קבלת מידע ממוסד/ות הלימודים ומסכימ/ה לתנאי השימוש והתקנון

ציון יותר גבוה או יותר יחידות בגרות?

תלמידים רבים תוהים לעצמם מה יותר חשוב להמשך החיים, ציון גבוה יותר במבחן הבגרות, או מספר יחידות הבגרות אותם הם ישלימו במהלך הלימודים?

צוות פורטל לימודים|11.1.2017|16:19

תלמידים רבים אשר ראו בעתידם את האפשרות להתקבל ללימודים להשכלה גבוהה, העדיפו במקרים מסוימים להוריד את יחידות הבגרות שלהם, בתנאי שכמובן הם עדיין ישלימו תעודת בגרות מלאה, מ-5 יחידות ל-4, כדי להוציא ציון גבוהה יותר, שישפר את ממוצע הבגרות, מאשר להתמודד עם הבחינות הקשות הקיימות באנגלית או מתמטיקה. בעבר היה קיים בונוס בציון מבחינת מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה אשר עסק בעיקר בציון, מה שהוביל לבחירה הברורה, אך היום, לאחר שבטכניון החליטו לשנות את דירוג הבונוסים וכעת הדירוג מבחינתם פועל לטובת מי שמסיים לימודי 5 יחידות, ייתכן כי מוסדות נוספים ילכו בעקבותם וההעדפה בין היחידות לציון תשתנה. שיטת הבונוסים החדשה תזכה תלמידים שהשלימו 3 מקצועות מוגברים ברמה של 5 יחידות ב-30 נקודות לכל בחינה, כאשר מי שייבחן ברמה של 4 יחידות יקבל בונוס של 10 נקודות בלבד. 

לעמוד בגרויות ומכינות קדם אקדמיות בפורטל לימודים לחצו כאן

ליחידות הבגרות יש השפעה על מוסד הלימודים בו תלמדו כשבתורו תהיה לו השפעה על הקריירה שלכם והמשכורת שתרוויחו


אפשרויות השכר לבוגרי 5 יחידות
אז מה יותר חשוב, ציון יותר גבוה או יותר יחידות בגרות? מחקר שנעשה בישראל בשנים האחרונות מצא כי הבוגרים אשר השלימו בגרויות של 5 יחידות במקצועות השונים זה לפוטנציאל שכר5 גבוהה בכ-7 אחוזים לעומת הבוגרים האחרים. המחקר מראה כי הסיבות לכך מתחלקות לאפשרויות לימודים רבות יותר, כשבוגרי 5 יחידות יכולים להתקבל ללימודים בחוגים כגון מדעים מדויקים או מדעי המחשב, אשר נחשבים ליוקרתיים יותר, ובעלי פוטנציאל השתכרות גבוהה יותר בהמשך הדרך. הדבר מתרחש משום שגם מוסדות להשכלה גבוהה בעלי שם גדול יותר, מעוניינים שיגיעו אליהם מיטב הסטודנטים כדי לשמור על שמם היוקרתי כדוגמת הטכניון בחיפה או הבינתחומי בהרצליה, ולכן מחפשים סטודנטים שיודעים להתמודד עם דרישות לימודיות קשות ומאתגרות יותר. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא שנניח יישאר בלימודי התואר עוד מקום אחד, עליו יתחרו שני מועמדים עם ציונים גבוהים, כאשר אחד מהם השלים 4 יחידות באנגלית או מתמטיקה לעומת מועמד שהשלים 5 יחידות בכל מקצוע, המוסד ייבחר בוודאות במועמד עם 5 היחידות. 

לעמוד בגרות במתמטיקה בפורטל לימודים לחצו כאן

מה נותר מהתעודה לאחר שעברו מספר שנים והגעתם לשוק העבודה
לתעודת הבגרות עדיין יש השפעה גם בשוק העבודה, גם כי היא משפיעה על המוסדות אליהם יגיעו הבוגרים השונים, ואלה ישפיעו בתורם על המראיינים שלכם בראיונות העבודה לפי היוקרתיות שלהם. וגם כי בשוק העבודה לא מתעסקים בציונים אלא בתוצאה הסופית וברוב המקרים, כשייבדקו את קורות החיים שלכם, לא יתעסקו בציונים שלכם בבגרות, אלא ישימו לב למספר היחידות שהשלמתם. עם זאת, חשוב לציין שמדובר כמובן על משרות טכניות שמושפעות בעיקר ממועמדים שהשלימו 5 יחידות מתמטיקה או משרות בעלות קשרים בינלאומיים שהשפה האנגלית חשובה להם. אנשים שפונים למשרות בעלות אופן שונה לא יושפעו בהכרח מרמת הבגרות שלכם, אלא רק יבקשו לדעת כי השלמת תעודת בגרות מלאה של מעל ל-21 יחידות. 

שכר הגבוה ב-90 אחוזים מהמתחרים
המחקר הוסיף ומצא כי בוגרי תואר במדעי המחשב זוכים לשכר הגבוה ב-77 אחוזים מחסרי תואר, 90 אחוזים(!) יותר מבעלי תואר במדעי הרוח, ואפילו 40 אחוזים יותר מבוגרי הנדסה. הטיה זו בלבד יכולה להיות סיבה מספקת להשקיע עוד קצת או להשלים את הבגרות במתמטיקה שהעדפת לברוח ממנה מ-4 ל-5 יחידות לימוד כדי שגם אתם תוכלו להתקבל ללימודים בעלי אופק ועתיד מבטיח, בייחוד לכם המצטיינים ב-4 יחידות במתמטיקה.


צריך עזרה?
מלא פרטיך ואחד מיועצנו
יחזור אליך בהקדם
או התקשרו ליעוץ חינם
03-3727765
ליעוץ מקצועי חינם התקשר: 03-3727765
או השאר פרטים ואחד מנציגנו יחזור אליך בהקדם
שירות מהיר
מקצועי ואישי
10 שנות
נסיון בתחום
עבודה מול בתי הספר
הטובים בארץ

תגובות הגולשים למאמר
רוצה להוסיף תגובה למאמר שקראת?
הוסף תגובה ואנו נפרסמה בהקדם


מאמרים אחרונים במגזין מכינות לבגרות
לשפר בגרויות או מכינה?
לשפר בגרויות או מכינה?
אתם רוצים ללמוד השכלה גבוהה אך אינכם עומדים בתנאי הקבלה. כעת תידרשו לבחור בין השלמת בגרויות או מכינה קדם אקדמית. אז מה עדיף, מהן העלויות ולמי זה מתאים? ...המשך
איך מתכוננים למבחן אמי"ר\אמיר"ם?
איך מתכוננים למבחן אמי"ר\אמיר"ם?
רגע לפני שאתם מתחילים את קורסי האנגלית המתכלים בלימודי התואר עצרו הכל. יש עוד סיכוי אחד לקבל את הפטור המיוחל והוא דרך מבחן אמי"ר. אז איך נרשמים? איך לומדים וכמה פעמים אפשר לגשת למבחן? כל השאלות והתשובות בכתבה הבאה: ...המשך
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
בגרות, מכינה או פסיכומטרי?
אז מה לעזאזל הכי טוב לנו? בגרות מלאה, פסיכומטרי או שמכינה יכולה לפתור את כל הבחינות הללו? בכתבה הבאה נסביר לכם קצת על כל מסלול ונקווה שכך תוכלו לבחור את המסלול המתאים בשבילכם. ...המשך
כמה עולה להשלים בגרויות?
כמה עולה להשלים בגרויות?
כיום תעודת בגרות מלאה היא נכס חיוני בין שמדובר בקבלה למגוון לימודי תעודה, לימודי הנדסאים ותארים אקדמיים ובין שמדובר בסטנדרט שלא מעט מעסיקים מציבים כתנאי לקבלה לעבודה. חושבים להשלים בגרויות ורוצים לבדוק עלויות? ...המשך
המומחים שלנו כאן בשבילכם
מי אנחנו
אנחנו אנשי תוכן בתחום ההשכלה שחוקרים מידי יום את עולם הלימודים וכותבים עליו בהרחבה. במסגרת פעילותנו אנו עומדים בקשר רציף עם בתי ספר, מכללות וחלק מן האוניברסיטאות ומתעדכנים בדבר ימים פתוחים, תחומי לימוד חדשים, מקצועות מבוקשים, תנאי קבלה, הרשמה ועוד.

כחלק מן השירות, פורטל לימודים מספק הכוונה עבור גולשים למגוון מוסדות ברחבי הארץ ומידע אודות תחומי לימוד שונים. מטרתנו היא להוות את הצומת הנכונה ביותר בה נפגשים בתי ספר ומוסדות אקדמיים מצד אחד וגולשים שרוצים ללמוד מן הצד השני.

השירות שאותו אנו מציעים הינו ללא עלות, והוא משלב יחס אישי, סבלנות, היכרות עם עולם הלימודים ועבודה מול מגוון מוסדות לימודיים שונים בישראל. מלאו פרטיכם באחד מטפסי צור הקשר ואחד מנציגנו יחזור אליכם בהקדם עם הסבר על מוסדות הלימוד השונים הקיימים באתרנו וכן על מידע נוסף כמו בנושא טיסות זולות. ניתן באותה מידה ליצור איתנו גם קשר טלפוני במספר הטלפון: 03-3727765.
פורטל לימודים
מאמרים אחרונים
מוסדות לימוד מובילים
X
יועצי הלימודים שלנו ישמחו לעזור גם בטלפון 03-3727765